שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו לפרשת 'כי תצא'

יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו לפרשת 'כי תצא'

כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'כי תצא' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

יואב דיליאון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השבת פרשת כי תצא. כתוב בפרשה "לא תראה את שור אחיך או את שיו נדחים והתעלמת מהם השב תשיבם לאחיך…" אומר אבא אם באבידת ממון התורה הזהירה אותנו ככה אז באבדת נפש על אחת כמה וכמה. ולכן, אמור לא תראה אחים נדחים שסרו מדרך התורה והיראה. לעולם אל תאמר מה לי ולפושעים אלו? אלא "השב תשיבם" חובה עליך לעורר אחים תועים ולהשיב אותם בתשובה.

"שלח תשלח את האם ואת הבנים תקח לך.." אומר אבא במצוות שילוח הקן מוסיפה התורה הסבר "למען ייטב לך והארכת ימים.." ומוסיף אבא ואומר שגם במצוות כיבוד אב ואם התורה אומרת "למען יאריכון ימיך ולמען ייטב לך..". מסביר אבא, הבטחות ה' לאריכות ימים ולרוב טוב נאמרה גם במצוות קלה כמו שילוח הקן (שרש"י אומר שאין בה חסרון כיס) וגם במצווה חמורה של כיבוד הורים וזה בא ללמד אותנו שיש לשמור במידה שווה את כל תרי"ג המצוות ואין להבדיל בין מה שנראה לנו מצווה קלה לעומת מצווה חמורה. וכבר הורה לנו רבי יהודה הנשיא בפרקי אבות "והוי זהיר במצווה קלה כבחמורה שאין אתה יודע מתן שכרן של מצוות..".

"כי ה' אלהיך מתהלך בקרב מחנך להצילך ולתת אויביך לפניך.." אומר אבא שהמילים: "להצילך ולתת אויביך לפניך". ראשי תיבות אלול וזה מרמז לנו שבחודש אלול נמצא הקב"ה בתוך מחנה ישראל לקבל את תפילותיהם ובקשותיהם של עם ישראל וזה מתקשר למה שכתוב אחר כך "והיה מחניך קדוש" שוב רמז שבחודש אלול חודש הרחמים והסליחות ובעשרת ימי תשובה מקבל ה' את השבים בתשובה ומטהר את מחנה ישראל.

"כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך.." אומר אבא שהעניין של מעקה חוץ מעניין הגג זה לדאוג שיהיו בבית הזה סימנים של בית יהודי ולכן מעקה ראשי תיבות
מ-מזוזה. מצוות, ע-עירובין, ק-קידוש, ה-הבדלה.

שבת שלום ומבורך!



0 תגובות